søndag, oktober 29, 2006

3 dager igjen...

...til jeg, onsdag den 1. november år 2006 klokken 17:00 blir eier av en 52 m2 stor leilighet på Ila i Oslo. Nei, det er ikke gitter foran vinduene... Jeg har - etter utallige kommentarer når jeg sier hvor min neste bopæl blir - fått diverse spørsmål om det følger med en stripete uniform eller om jeg må ta permisjon noen måneder eller om det hører med luftegård osv osv, funnet ut at Ila landsfengsel ikke engang ligger i Oslo kommune, men i Bærum, og jeg skal ikke flytte dit...

Men som jeg kanskje har antydet gleder jeg meg altså veldig til å puste inn forurenset luft bare jeg åpner vinduet, og til å ha naboer både over, under og til siden, og til å måtte kjøre kvartal etter kvartal for å finne parkeringsplass! Ja, ja, noe må man ofre for å kunne gå til jobb, gå til venner, gå til butikk, gå til kafé, gå gå gå... Nå har jeg bodd i Maridalen og har måttet ta buss, bil eller lang sykkeltur for å gjøre tilsvarende, og det blir litt tungt i lengden! Men - nå skal det være sagt at jeg har hatt det supert i Maridalen også, så det blir litt vemodig å flytte også. Ja, jeg innrømmer det...

Men altså - fra onsdag er du hjertelig velkommen til Griffenfeldtsgt. 17 d :-)

4 kommentarer:

Sverre Strandamann sa...

Spennande! Lovar å kome på besøk til Griffenfeldtgt om ikkje altfor lenge. Synes elles du bør ta ein kikk på saka om Peter Crouch likevel - det er ein video som eg garanterar vil make your day!

Kine & Rune Danielsen sa...

Hei Marie!!
Altfor lenge siden sist, men MT sa at du va ein slek ein bloggar:), så eg surfa litt rundt og fant deg! Spennande å høre om oslo tilværelsen.

Anonym sa...

Hei igjen Marie.

Grattis med ny leilighet:o)
Håper du fortsatt har det bra.

Klem fra Bente

Marie i byen sa...

Heisann - er så artig med nye folk innom - og jeg må jo si GRATULERER fru Danielsen :-) Håper du trives bra i ekteskapet og i Kongsberg forøvrig.

Og apropos Kongsberg - hei igjen, Bente - du begynner jo nesten å bli "gammel" kommentator, men det er veldig gøy at du "stikker innom" sida innimellom!! Håper selvs du og har det bra i Kongsberg.

Okei da - hei til deg også, Sverre. Skal ta en titt på saka om PC.