søndag, februar 12, 2006

I dag er Bilens dag...!

Nå er det så hvitt og fint utenfor - det er deilig at det har kommet litt snø igjen! I går var det sol og blå himmel og snø og vindstille, og jeg fikk meg en fin og lang langrennstur i løypene på Osmarka - bare ti minutters kjøring fra skolen. Var bra!

I dag har vært Bilens dag! Jeg har tilsyn i dag, og det er da jeg merker at skolen ikke ligger supersentralt til... nærmeste busstopp (hvis du ser bort fra et par ganger i døgnet når det kjører en liten minibuss hit) er ti minutters kjøring herfra, og når elevene ikke klarer å samkjøre ankomst og avgang med bussene, har det blitt noen turer til Batnfjorden i dag (eller BatnfjordsØRA som bussjåføren påpekte overfor meg en gang at det het...). Og etter frokost kjørte jeg dykkergjengen til Strømsholmen der de skal være og dykke frem til tirsdag, så det ble to timer til i bilen! I tillegg var det en elev som kjørte utfor med bilen i dag, så Viking måtte komme og dra den opp. Bilen hadde slått salto forover og landet på taket, men utrolig nok var han helt uten skader!

Fra onsdag til torsdag var KRIK-klassen på tur til Orsetsetra, en liten times gange OPPOVER fra skolen. En kjempekoselig liten hytte, der vi spilte Risk og spiste taco og hadde snøballkrig på vei hjem torsdagen. En veldig bra tur!

2 kommentarer:

anette sa...

Men HVA skulle man gjort uten BILEN??? Fantastisk å ha. Særlig når man ikke akkurat bor i verdens navle...sant!;)

Så masse aktivitet på bloggen din! Gøy gøy gøy!;)

Marie i byen sa...

ja, jeg har blitt litt hekta på blogg, må jeg si... skal ikke nevne hvem som fikk meg hekta...! ei viss snøscooterrånerype kanskje...!?!