lørdag, februar 04, 2006

Mitt liv som folkehøgskolelærer...

...er faktisk veldig bra! Her har vi kremen av ungdom samla på ett sted...!! Jeg får mange påminnelser om da jeg selv gikk på folkehøyskole! Men nå er det jeg som har nøklene (tihi...). Og ingen skal få meg til å tro at det å være folkehøyskolelærer er noe latmannsliv! En 24-timersjobb vil jeg heller kalle det, men det gir veldig mye tilbake også :-)

Så nå er jeg altså lærer - står forran tavla i spansk-timene, og synger spanske sanger som Otto ville fått tårer i øynene av! Og så er jeg tekstil-valgfag-lærer, og har kommet til at jeg ønsker meg symaskin til bursdagen! Og hver uke har jeg to timer norsk for de 7 internasjonale studentene - timer som jeg gleder meg veldig til, for det er så artig å være sammen med de og snakke norsk, leke norske leker, gå på butikken og lære de navnet på det som står i hyllene flotte personer, og til uka skal vi på overnattings-tur til en seter ikke så langt unna (Orset-setra for de som er kjent) og spille Risk til natta blir morgen (evt til jeg sovner...). Det blir også endel ganger utover våren at vi (KRIK-klassen evt bare jeg) er med Friluftslivs-klassen, eller idrett H2O, f.eks. når vi skal på snøhuletur, og vintertur til Innerdalen.

Så jeg har det veldig fint her, mest av alt fordi jeg er omgitt av utrolig flotte folk, både kolleger og elever. Så velkommen på besøk!!

1 kommentar:

hufsegufs sa...

Stilig. Eg har ein sånn sak eg óg, som eg har brukt ei stund. hufse.blogspot.com

Velkommen etter

Jon