onsdag, mai 03, 2006

Det nærmer seg slutten...

... ja, det er faktisk sant - lørdag 6. mai er det avslutningsfest på Høgtun Folkehøyskole! Nå er vi akkurat kommet tilbake til skolen etter en tre dagers tur til Kjeldsund i Hærøy kommune på Sunnmøre. Mandag ettermiddag var det tur til Runde og fikk oppleve masse lunder i lundeura, og det var en utrolig flott ettermiddag og kveld. Ellers var vi i Fosnavågen, på Hærøy Gård, båttur utenfor Runde, Atlanterhavsparken (akvarie i Ålesund), Jugentmuseet i Ålesund, og avlutta turen på Aker Stadion (som det nå er blitt hetende, og jeg har fått nøtteknekkervisa fullstendig på hjernen...) og så Brann slå Molde ufortjent 2-0. Bra tur!

7 kommentarer:

Sverre Strandamann sa...

Vel.., MFK har vel knekt verre nøtter enn Brann før.., men uansett godt å høyre at du fant ut kven som spelte den mest sexy fotballen... Elles gledar eg meg til du kjem nedover snart, for då skal eg fortelje om då lundane på Runde sendte små kvite "kanonkuler" i hovudet på forskremte femteklassingar frå Stranda, ein gong på slutten av 80-talet...

Marie i byen sa...

Det gleder jeg meg uhorvelig mye til å høre om!!!

Anonym sa...

blogg blogg. snufs snufs. Då er du ferdig på Høgtun. Det var vel igår. Går turen rett til Oslo no?

Marie i byen sa...

Ja, nå er det evalueringsuke - uten elever... Er litt trist og tomt, men stipendiatene (7 stykker) er her heldigvis et par dager til!!! Og for første gang på et halvt år så er faktisk ettermiddagene fri - til å spille beach volley, krokket, grille, frisbee, (bade...) osv...

Turen går til Oslo først rundt den 17., så enda noen dager igjen her i bukta!!

Anonym sa...

Det blir stor stas å se deg igjen, min venn!

Anonym sa...

Hei Marie!Anne Jorunn her!Så utrolig vittig! Jeg skulle bare finne ut om den plassen vi var på da vi var på avsluttningstur het Hærøy eller Hærøya, fordi jeg holder på å lage ei minnebok til Jorun, også kom jeg tilfeldigvis inn på bloggen din :) det var jammen ikke verst!Hvordan står det til med deg nå da?Jeg er for øyeblikket i Bergen hos søstera mi, i morra går turen til Ørsta, til Jorun også reiser vi sammen til Måløy og Ulvesund fyr på mandag ;)Blir koselig! Håper du har det fint! Mange klemmer fra Anne Jorunn!

Marie i byen sa...

Så artig, Anne Jorunn! Hvordan var det på fyret? Dere har vel vært der nå? Var det du, Jorun, Åse og Lena Marie? Håper ellers du har en flott sommerferie, og så gleder jeg meg til å ta en kafétur med deg og Åse når jeg besøker Kristiansand til høsten :-)